גינון ועיצוב חצר הבית או הבניין

בתים ובנייני מגורים במרכז הארץ ידועים ביוקר השכירות והמחירים לרכישה, אבל מה לגבי החצר הפרטית של בני הבית או דיירי הבניין? בעזרת גנן במרכז אפשר לטפח את הגינה ולשפר את תנאי המגורים.

בשל העלויות הגבוהות של שכירות או רכישה של בית או דירה בבניין מגורים במרכז הארץ, ראוי שבני הבית או הדיירים של הבניין יעשו כל מה שאפשר על מנת לטפח את החצר, במידה וישנה. השקעה של כמה מאות שקלים מדי חודש תאפשר לטפח את החצר ואף לעצב אותה באופן שישפר את המראה שלה, ועל כן גם ישפר את תנאי המגורים. " משאבות מים " .

מי אחראי על טיפוח החצר?
כאשר מדובר בבית פרטי, כמובן שבני הבית הם אלו שצריכים לטפל בכל נושא הגינון של החצר הפרטית. אם מדובר בחצר משותפת בבניין דירות, ועד הבית הוא זה שצריך לדאוג ולטפל בעניין זה, כמובן בהסכמה של כל או מרבית דיירי הבית.

בשל העובדה שמגורים בבניין משותף כרוכים ממילא בתשלום ועד בית, העלויות של טיפול החצר אינן מורגשות כמעט. עם זאת, בבית פרטי, שבו אין ועד שמטפל בהכל ואין תשלום חודשי קבוע עבור שירותיו של גנן במרכז או כל בעל מקצוע ונותן שירות אחר, חשוב לתכנן את הדברים מראש ומדי חודש להפריש סכום קבוע, כך שתמיד יהיה מספיק כסף לטפח את הגינה.

עיצוב הגינה – טיפים
כאשר מדובר בטיפוח של הגינה, כל גנן במרכז יודע מה צריך לעשות, כיוון שזו הפעולה הבסיסית ביותר עבור כל חצר, וזה כולל תלישה של עשבים שוטים, דישון האדמה, השקייה וכדומה. אבל, כאשר מדובר בעיצוב של הגינה, על בעלי השטח לומר מה בדיוק הם רוצים, ולשם כך צריך לבחון את הדברים לפני ולתכנן אותם היטב.
גננים בדרך כלל לא עוסקים בעבודות שיפוצים בגינה, למשל התקנת פרקט, אבל בעזרתם אפשר לתת לחצר מראה קצת שונה, למשל על ידי שתילה של שיחים או פרחים, והם אף יכולים לספק דברים כמו חלוקי נחל או אבני טוף. כמו כן, הם יכולים לקשר את בני הבית או ועד הבית בבניין לאנשי מקצוע שמטפלים בנושא של עבודות שיפוצים בגינה.

כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, הן באשר לטיפוח הגינה והן באשר לעיצוב שלה, חשוב:

  1. לבחור גנן מנוסה, ובעיקר חרוץ ופדנטי
  2. לתכנן את העיצוב מבעוד מועד
  3. בין אם אתםן גרי בבניין אז חברת אחזקת מבנים במרכז